9 mei 2014

Tips Citytrip Berlijn

0 reacties
 
Hoi!
Ik heb al weer een paar daagjes school gehad en ik mis de vakantie nu al weer, ik ben namelijk in Berlijn geweest. Samen met mijn oma heb ik de stad rondgestruind, ik dacht daarom dat het leuk was om jullie wat highlights te vertellen. Misschien ga je zelf nog eens naar Berlijn, (het is echt een aanrader!) dan zou ik deze bezienswaardigheden echt even bezoeken :)


De Reichstag/Bundestag is het parlementsgebouw van Duitsland. Je kunt deze ook vanbinnen bekijken, dit hebben wij niet gedaan, je moet namelijk echt wel 2 dagen van tevoren reserveren. Dit kan online en vlakbij het gebouw zelf. Je kunt dan ook de stad bekijken vanuit de grote glazen bol bovenop het gebouw.


De Berliner Dom is ook mooi om even te bezoeken. Het is een prachtig gebouw met veel mooie details. De omgeving is ook echt heel mooi, aan de voorkant van de dom bevindt zich een grote fontein met wat grasveldjes waar je super op kunt picknicken op een zonnige dag.


De Branderburger Tor kun je eigenlijk ook niet missen, dit was vroeger dé hoofdingang van Berlijn. Echt even de moeite om te bekijken als je toch in Berlijn bent!


Natuurlijk willen we ook graag shoppen! Deze Gedächtniskirche heb ik eigenlijk om twee redenen in dit lijstje gezet. Ten eerste is de kerk zelf mooi om te bezoeken, maar ik vind het persoonlijk zelf leuker om te winkelen, haha! Deze kerk bevindt zich op de beroemde Kurfürstendamm wat echt een shopwalhala is! Winkels die je bijvoorbeeld tegen kunt komen zijn: Urban Outfitters, Pull & Bear, Forever 21, Cotton on, Berschka enzovoorts.


Alexander Platz is een heel bekend plein in Berlijn waar je het Nikolaiviertel kunt vinden. Je kunt op dit plein namelijk een aantal mooie gebouwen zien. Ook is de televisietoren erg bekend, die kun je echt niet missen, ik zag hem overal boven de stad uitsteken.


Natuurlijk kun je de Berliner Mauer/Berlijnse Muur niet missen! Dit plekje in de stad is één en al historie. Gek om te bedenken dat deze muur hele gezinnen uit elkaar heeft getrokken binnen een mum van tijd! Achter de muur kun je wat achtergrondinfo vinden, soort van buitenluchtmuseumpje :)


Hier zie je mij bij het Holocaust Monument, ook zeker de moeite waard om te bezoeken. Het is goed om stil te staan bij alle joden die vermoord zijn, dit mag nooit meer gebeuren!


Als laatste noem ik nog Checkpoint Charlie, dit is het huisje waar de bewakers zaten ten tijde dat de muur er nog was. Vandaag de dag hebben ze het huisje nagebouwd, je kunt er ook op de foto met Amerikaanse soldaten die je op de foto ook kunt zien staan!

Ja, Berlijn is echt een hele mooie stad. Er is heel veel cultuur te zien, maar ook als je wilt shoppen kun je hier goed terecht! Door alle bezienswaardigheden die wij hebben bezocht heb ik niet heel veel gewinkeld eigenlijk, haha. Maar dat maakt niet uit, ik heb erg genoten van de tijd die ik samen met mijn oma heb doorgebracht in deze mooie stad!

Love,
Anne
Follow me also on: Instagram | Bloglovin' | YouTube | Pinterest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff