22 april 2014

Review: Clinique Anti Blemish Solutions

0 reacties
 

Hoi!
Vandaag heb ik weer eens een review voor jullie. Ik ben namelijk al een paar maanden het 3-stappen systeem van Clinique aan het gebruiken. Ik kocht deze set op Schiphol voordat ik naar Londen vloog samen met mijn moeder. Ik had expres geen facewash en tonic enzovoorts meegenomen zodat ik dat daar kon kopen. Nadat ik het ongeveer 4 maanden getest heb, lijkt het mij wel een goed moment om er daadwerkelijk een review over te schrijven...



Zo, dit zijn ze... Het is zoals ik al zei een 3-stappen systeem met daarin een cleansing foam, een tonic en een crème. Je gebruikt de producten ook in deze volgorde.  De cleansing foam en de crème kwamen in een verpakking, de tonic echter niet. Deze drie producten maken deel uit van de 'anti-blemish solutions' lijn voor de onzuivere huid. Ik mag wel zeggen dat ik goed heb kunnen testen wat ze doen voor mijn huid na zo'n 4 maanden, wat vond ik ervan?


De cleansing foam - Step 1:
Dit is een soort facewash in de vorm van mouse, hieronder zie je hoe de mouse eruit ziet. Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen, dit vind ik een hele fijne! Hij reinigt mijn gezicht heel goed en laat deze zacht en goed gereinigd achter. Ik maak mijn huid nat met lauwwarm water en pak 1 pompje van de mouse. Deze verdeel ik over mijn gezicht en masseer het in, hierna spoel ik het weer af met water. Ik ben over dit product erg tevreden!


De clarifying lotion - Step 2:
Deze tonic bestaat uit twee gedeeltes, een vloeistof en een poeder wat op de bodem ligt. Je moet de flacon schudden zodat de twee substanties één geheel worden. Hierna breng je het aan op een wattenschijfje en veeg je het rustig over gezicht. De verkoopster zei dat het een exfoliërende tonic is, dit betekent dat het (net als een scrub) de dode huidcellen verwijdert. Ik merk dan ook dat hij mijn huid heel glad maakt, inderdaad net alsof ik heb gescrubt. Mede hierdoor moet ik zeggen dat ik hem vrij heftig vond! Ik vind hem wel wat uitdrogend, daarom gebruik ik deze tonic alleen s'avonds. Dat werkt heel fijn!

De all-over clearing treatment - Step 3:
Deze crème moet je aanbrengen nadat je gezicht is gereinigd. Ik deed dit s'ochtends en s'avonds maar al gauw merkte ik dat deze crème niet genoeg hydraterend is aangezien ik een gecombineerde huid heb (vochtarm met een vettige t-zone). Daarom gebruik ik deze crème eigenlijk bijna niet meer en heb ik deze vervangen in mijn routine door een dag- en nachtcrème van Biodermal. In combinatie met deze twee crèmes werken de producten top voor mijn huid! Deze crème is dus niet geschikt voor een vochtarme/gecombineerde huid. Heb je een vette huid dan denk ik dat 'ie wel heel fijn is!

De resultaten:Ondanks dat dit niet mijn meest charmante foto's zijn,  kun je hieronder goed zien welk effect deze drie producten hebben gehad op mijn huid. Ik maakte de eerste paar dagen dat ik dit 3-stappenplan gebruikte elke avond na het reinigen een foto. Ik ben echt blij verrast! Waar je op de eerste foto wat rode bulten op mijn voorhoofd ziet, zijn die geleidelijk weggetrokken. Als je de laatste foto vergelijkt met de eerste zegt dit voor mij genoeg: Ik ben er super blij mee! Ondanks de crème die niet aansluit bij mijn huid vind ik deze lijn heel fijn.
 

In eerste instantie gebruikte ik de producten zowel s'ochtends als s'avonds maar omdat de lijn best wel heftig is gebruik ik nu de tonic altijd s'avonds en vrijwel niet meer s'ochtends. In combinatie met de dag- en nachtcrème voor de vochtarme huid die ik nu gebruik, werken de facewash en de tonic nu super met mijn huid!

Over hoelang je met deze producten doet heb ik niet te klagen, met gemiddeld 1,5 keer gebruiken per dag zit ik nu ongeveer op de helft. Aangezien alleen de tonic een doorzichtige verpakking heeft, heb ik dit moeten schatten. De facewash en de tonic zitten nu al ongeveer 4 maanden in mijn reinigingsroutine en ik raad ze dan ook zeker aan, als je een droge/gecombineerde huid hebt met puistjes: gebruik dan wel een andere crème. De crème raad ik alleen aan voor mensen met een vette huid. Er zijn trouwens ook nog andere producten uit deze Anti-Blemish lijn.

Prijzen:Ik heb mijn set achter de douane gekocht op Schiphol, maar ik heb de prijzen opgezocht...
€ 19,52 Cleansing Foam - 125 ml
€ 17,76
Clarifiying Lotion - 200 ml
€ 22,48 All-over treatment - 50 ml

Ik hoop dat jullie wat gehad hebben aan deze review!
X Anne
 
Follow me also on: Instagram | Bloglovin' | YouTube | Pinterest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff